Google aramalarında artık basit birkaç anahtar kelime girip istediğimiz sonuca ulaştığımız günler geride kaldı. Yeni yönteme göre; Google’ın algoritmaları sayesinde elde ettiği muhteşem sonuçlar ve kullanıcıların yeni arama yöntemleri yüzünden; etiket kullanımları da kelime kullanımından çok kelime grupları kullanımına kaymıştır. Örneğin; kitap kelimesi artık bir keyword olarak aranmamakta, 2014 yılında okunan kitaplar gibi kelime öbekleri aranmaktadır. Google aramalarında yapılan araştırmalar sayesinde %15’den fazla sorgunun kelime öbekleri ile yapıldığı görülmektedir. Genellikle 3-4 kelimeden oluşan bu kelime grupları, arama motorlarında net bir bilgi ve nokta atış için giderek kullanımı yaygınlaşıyor.
Basit bir örnek üzerinden anlatmaya çalışalım. Örneğin; “Manisa” yada “Manisa Otel” yerine “Manisa’da bulunan aile otelleri” gibi aramalar ortaya çıkmaya başlamıştır. Bu kelime grubu anahtar kelimeleri, daha çok istenilen bilgiyi direk olarak verdiği için yaygınlaşıyor. Elbette bu strateji, tüm anahtar kelimelere uygulanmamalı. Zira hiçbir zaman %100 bu kelime grubunda arama yapılmayacaktır.
Long Tail Keyword: Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime
Kısa ve sık aranan kelimeler, genellikle popüler arama hacimlerini oluşturur. Örneğin “Manisa Otel” anahtar kelimesi popüler bir aramadır ve bu bölgedeki sitelerin, o anahtar kelime üzerine çalışma yaptığı aşikardır. Ancak; “Manisa’da bulunan aile otelleri” anahtar kelime grubu daha az aranma hacmine sahiptir ve daha az web sitesi sahibi bu anahtar kelime üzerine SEO çalışması yapmaktadır. Çünkü uzun kelime grublarına ait çok fazla kombinasyon vardır ve popüler bir aranma hacmine sahip olmaması, SEO çalışmasını zorlaştırmaktadır.
Uzun kuyruk kavramı ise burada devreye giriyor. Öncelikle bir grafik hayal edin ve bu grafiğin sol tarafından “Manisa Otel” gibi popüler aranma hacmine sahip kelimeler olsun. Sağa doğru kaydıkça “Manisa’da bulunan aile otelleri” veya “Manisa ilindeki ucuz oteller” gibi anahtar kelimeler olsun. Aranma hacmi dikkate alındığında grafik soldan sağa doğru bir düşüş ile uzayıp gidecektir. Bu da uzu kuyruk yada long tail kavramını oluşturmaktadır. Örnek bir resmi aşağıda görebilirsiniz.
Tüm bunlara dikkat ettiğinizde SEO çalışmanızı henüz basit ana kriter anahtar kelimelerine yoğunlaştırmanız doğru olacaktır ancak kelime grubu anahtar kelimeleri kullanmamanız, trafiğinizi düşürecektir.
Uzun Anahtar Kelimeler Kullanımında Önemli Kriterler
Her uzun anahtar kelime, başarılı bir sonuç alacak diye bir kaide yoktur. Yapacak olduğunuz SEO çalışmasını dikkate aldığınızda, öncelikle yukarıdaki örneklerde verdiğimiz gibi otelinizin özelliklerini belirlemelisiniz. Aile oteli, 4 yıldızlı otel, havuzlu otel, 3 öğün yemek gibi kriterlerinizi belirlemelisiniz. Ardından kelime gruplarınızı ona göre şekillendirmelisiniz. Örneğin, aşağıdaki oluşturduğum örnek anahtar kelime grupları yukarıdaki belirlediğim kriterlere göre şekillenmiştir.
- Manisa’daki 4 yıldızlı oteller
- Manisa ilindeki havuzlu oteller
- 3 öğün yemek veren Manisa otelleri
Sizde çalışmanızı yaparken; bir web sitesi dahi olsa; hizmet verdiğiniz alanı iyi tanımalı ve kendi özelliklerinizi iyi belirlemelisiniz. Ardından Google aramalarındaki tahminleri de ele alarak, uzun anahtar kelime kullanımını yapabilir ve trafiğinizi arttırabilirsiniz.
Gayet Güzel Ve Bilgilendirici Bir Yazı Olmuş Son Günlerde Gördügüm Ender Yazılardan Biri .